בכדי שתוכל(י) לקבל את המקסימום מחווית השתל הדנטלי שלך כדאי שתהיה לנו שפה משותפת ושתהיה לך הבנה, רבה ככל האפשר, למה שאנחנו עושים ואיך.
בזמן שבצענו יותר מ-30,000 שיניים על שתלים במהלך 30 השנים האחרונות, עבורך יתכן שזוהי הפעם הראשונה. אנו ממליצים לעבור על חומר זה באופן יסודי ולא להסס לבקש הבהרה בכל נקודה שלא הסברנו מספיק.

בשיניים הטבעיות שקבלנו מאת הבורא יתברך יש 3 חלקים.
השורש הנמצא בתוך העצם, מתחת לקו החניכים, והוא יסוד השן (1).
מעל לקו החניכים יש מה שאנו קוראים לו - השן (3), החלק שמעניין את רוב האנשים. איתו אנו מחייכים, אוכלים והוא מה שמחזיק את הפנים, העצמות, השרירים וכו' ביחס הנכון.
מיקום ויחס זה מאפשר נוחות ותפקוד בריא, מונע כאבי ראש קמטים בפנים וכדומה.
מה שמחבר את החלק העליון (3) והתחתון (1) זה מה שאנו קוראים לו - צוואר השן (2). זה כל השן, ועליו אפשר להגיד טובים שיניים מן ה"אחד". מה "שהוא" נותן - הכי טוב!

מה זה שתל-תרשים1
אם חסרה שן בין שתי שיניים (X) אפשר להרכיב כתר על 2 שיניים הסמוכות (א) ו- (ג) שיחזיק את "השן" הנוספת באמצע (ב) ולזה אנו קוראים גשר. או אפשר לבצע תותבת ("פליפר") הניתנת להוצאה.

מה זה שתל-תרשים2(א) (ב) (ג)

היום - במקום השורש החסר, אפשר להכניס תחליף שורש שאנו קוראים לו שתל (1). שתל זה לא שן זה במקום שורש. הוא יסוד שעליו אפשר להרכיב תחליף שן - לא ניתנת להוצאה - כתר (P.C). הכתר מחובר לשתל בעזרת צוואר שאנו קוראים לו - מבנה (P).

לצפיה בהגדלת התרשים הקלק על התרשים
מה זה שתל-תרשים3
השתל בעצם לא עושה כלום, אלא העצם, כשישנה בכמות ובאיכות מספקת, היא שמתחברת לשתל.
תהליך ביולוגי זה מתבצע כמעט אוטומטית, "קוסמות" – מתנת א-ל. השתל והמבנה עשויים מאלמנט טבעי – טיטניום (Ti) או סגסוגת טיטניום.
כמו מתכות אחרות, בנוכחות חמצן (אויר) זה מתחמצן, דומה לכלי כסף בבית. תחמוצת זאת - טיטניום אוקסיד (TiO2) (ללא עזרה מאיתנו) זהה להפליא, מקרוסקופית, לעצם.
לעצם כל כך נוח איתו שהיא מתחברת אליו, לשתל - כמעט ולא יאומן כי יסופר ! חיבור זה כל כך חזק, שבניגוד לשן, שתל בדרך כלל אי אפשר לעקור אפילו בכוחות חזקים ביותר.
אף שזה לא "תמיד" קורה, ככלל זה כן קורה ובדרך כלל מחזיק לא פחות ואולי יותר משיניים טבעיות (ריקבון לא שייך בהם). לרוב, ואולי אפילו בדרך כלל, זה יכול להחזיק לעולם.
כשחיבור זה לא קורה, זה בדרך כלל בגלל טראומה בעבר (חומר לא טוב באזור, מטיפול שורש קודם וכדומה). מעניין שאפילו במקרים אלו, כמעט תמיד, עצם צעירה חדשה נכנסת למקום וניסיון שני כן מצליח. גילוי תופעה זאת מהפכני לרפואת שיניים ומהוה מהפכה לאנושות. בו בזמן שכישלונות מאכזבים, נדיר שלא מצליחים בסופו של דבר.

ובכן, מה יותר טוב - גשר או שתל? התשובה דורשת זהירות היות (ובהנחה שההשקעה הכספית דומה), אף שבהרבה מקרים השתל בהחלט עדיף, לפעמים השיניים הסמוכות יכולות להנות מכתרים ומוצדק לבצע גשר בנוסף או במקום שתל. כמובן אם השיניים הסמוכות בריאות יחסית חבל להשחיז אותם לאור האלטרנטיבה הקיימת. כשאין שיניים סמוכות ו/או המרחק גדול כגון שחסרות מספר שיניים, השתל בהחלט "מתנה", ופתרון אידיאלי.

בזמן שמסביב לעולם עדיין מקובל להגיע לכך על ידי מספר ניתוחים - לחתוך, לתפור, להשתיל עצם ולחכות חודשים לפני שמקבלים שן (כתר) על השתל. אצלנו שיני מעבר, שלא ניתנות להוצאה, אפשריות, בדרך כלל, בו ביום, "תוך שעה" בלי ניתוחים ובלי תפרים... זה אמנם לא תמיד אפשרי אבל כן הכלל, בהרבה הודות להתפתחות הלייזרים. אין דבר שהוא תמיד. בדרך כלל אין מגבלות משמעותיות ואפשר לאכול ולשתות מיד חם וקר ואפשר לצחצח את השיניים החדשות, כרגיל, באותו יום. אנו אמנם לא ממליצים לבצע שתלים ביום "חתונה" וכדומה אך רוב האנשים כן מתפקדים באותו יום ולמחרת פחות או יותר כרגיל. השיקול הכספי גם חשוב, היות ומדובר על השקעה לא קטנה. בכל זאת חשוב קודם כל להגיע למסקנה מה ניתן לעשות, מה אפשר, מה אי אפשר ומה הייתי רוצה לעצמי אלמלא ההשקעה הכספית. אחר כך בוודאי צריכים להתייחס גם למרכיב הכספי ואנחנו מצדנו נעשה הכל לאפשר לך הטיפול שאתה זקוק לו ורוצה.

היו מוכנים לחייך שוב, וללעוס כמו פעם לתוך משהוא שאתם אוהבים במיוחד, להראות טוב ולהרגיש טוב. תוך זמן מדהים ויחסית בדרך פשוטה, להנות מהשקעתכם ומהמאמצים, ובע"ה, לשנים רבות. אם עדיין לא עשיתם כך, מומלץ לקרוא גם את דפי המידע שלנו על שתלים דנטליים, לייזרים דנטלים ו"תשובה לפציינטים שלנו". כולנו תקוה לשנות את חייכם, יש לנו מזה סיפוק גדול. שיתן ה' כוח להמשיך לספק שרות זה לעוד הרבה אנשים. אנו מודים למתרפאים שלנו על תמיכתם במשך כל השנים ובתפילה שנוכל להמשיך לעשות כך עוד שנים רבות. אנו מעריכים הפניית מכרים ובני משפחה שיכולים להנות מרמת השירות והטיפול שלנו.


חניכיים

מחלות חניכיים – חדשות טובות!
ריח רע מהפה הוראות לתמיסה לריפוי חניכיים מחלות חניכיים והבריאות שלך

קרא עוד

לייזר

"האור החדש"
רפואת שיניים – עידן חדש
ריפוי "בלייזר קל"

קרא עוד

השתלות שיניים

שתלים ושיניים
מידע חשוב בעניין שיקום הפה
מה זה שתל – מה זה עושה? איך זה עובד?

קרא עוד