השתלות שיניים התפתחו משמעותית כ־ 30 שנים האחרונות. ביכולתנו לבצע אותן מהר יותר, קל יותר, וטוב יותר מאי פעם. בהרבה, אם לא ברוב המקרים, הכל הולך חלק יחסית אבל אחרי שבצעתי בעצמי יותר מ־ 30,000 שיניים על שתלים, במשך קרוב ל־ 20 שנים האחרונות, אני מרגיש אחריות להגיד שלא תמיד כך. אף שהחזרת הנוחיות, התפקוד, הבריאות ואסטטיקה בדרך כלל דרמטית מאוד, ורוב המתרפאים, כשגומרים, מצטערים שלא עשו כך קודם, הדברים לא תמיד מתפתחים בדיוק כמו שאנחנו רוצים. מאוד חשוב להיות מודע לזה.

אני אף פעם לא יכול לתת הבטחות, במיוחד שלא תהיה אף פעם בעיה. בוודאי שיכול להיות. אני כן יכול להגיד שתמיד השתדלנו להתמודד עם התפתחויות בדרך הטובה ביותר האפשרית. חשוב לדעת שיש אולי אלטרנטיבות לתוכנית הטיפול שאני מציע. עם קבלת תוכנית הטיפול שלי את(ה) בעצם מקבל(ת) את חוות דעתי, על בסיס נסיוני בעבר, למה שלדעתי לטובתך. בדרך כלל אין פתרון ״מושלם״. כמעט לכל תוכנית טיפול יש יתרונות ומגבלות. מאוד חשוב שתרגיש(י) בנוח לשוחח איתי בקשר לאלטרנטיבות והשיקולים באם תרגיש(י) צורך לכך בלי להתבלבל. ביצוע שתל דנטלי בדרך כלל לוקח כמה דקות וכמעט תמיד מתבצע עם אילחוש מקומי דומה לזה של טיפול שיניים רגיל.

נוכל לדבר גם על ״הרדמה״ ו/או ״הרגעה״ מעבר לזה באם תרגיש(י) צורך לכך אבל עם הטכניקה של היום בדרך כלל פשוט אין צורך לכך.
כמובן כל מקרה שונה וכל אדם מגיב אחרת. נדיר שיש תופעות בלתי הפיכות אבל כמובן, לכמה ימים יכול להיות אי נוחות, נפיחות, שינוי צבע באזור, וכדומה. אלו דברים נורמליים שבדרך כלל נסבלים בעזרת אנטיביוטיקה, כדורי הרגעה וכדומה. אף שיש סיכויים לעוד תופעות כמו אזורים בלשון, לחי, שפה וכדומה עם שינוי או אובדן תחושה, אפילו בלתי הפיך, זה נדיר מאוד, נדיר אבל שייך. אפילו במקרים חריגים אלו בדרך כלל מדובר על שינוי תחושה, לא של תפקוד ולא שאפשר לראות. את(ה) חייב(ת) להרגיש בנוח לשוחח איתי באם יש שאלות כל שהן בענינים אלו. לפעמים קשה להיכנס לכל פרט ״אפשרי״. בסופו של דבר את(ה) סומך(ת) עלי להשתדל לעשות כמיטב יכולתי עבורך. אם את(ה) כן צריך(ה) יותר פירוט לא כדאי להתקדם עד שאת(ה) לא חש(ה) בנוח עם מה שאת(ה) מעונין(ת) לדעת.

חשוב להביא לתשומת ליבי כל נתון רפואי, תרופות ו/או מגבלות שיכולות להיות משמעותיות. לפי הרוב אדם שיכול לעבור טיפולי שיניים רגילים כמו עקירות יכול לקבל שתלים דנטליים. גיל אינו סיבה, כנראה. לא לעשות שתלים. עישון סיגריות בהחלט יכול להגביר סיכויי כשלון או סיבוכים. זה זמן מתאים להפסיק? הרבה, אם לא רוב המתרפאים אצלנו באמת הפסיקו אף שחשבו שלא מסוגלים, ולא מצטערים !

נפוצה אי הבנה כקשר לאיך השתלים ״עובדים״. האמת, שהשתל בעצם לא עושה כלום. העצם שלך מתחברת עם השתל, ולא ההיפך, על פי הרוב בהצלחה. לפעמים, אבל, העצם שלך אינה עושה מה שאנחנו מצפים ממנה בפעם הראשונה. מעניין, שכשיש צורך לחזור על הפעולה, בהרבה, אם לא על פי הרוב, זה כן מצליח בפעם השנייה. כדרך כלל אין צורך לכך היות ולרוב זה כן נקלט בפעם הראשונה. אחרי שהעצם שלך מתחברת עם השתל על פי הרוב אפשר לשקם בהצלחה על השתל. לא היה הוגן להגיד ששתל לא יכול ״להיכשל״ עם הזמן ״אף פעם״. לא נעים כשנכשל, ״והמזל׳, שהרוב כן נקלטים בהצלחה. חשוב בכל זאת להבין ששתל יכול להיכשל בכל מועד. כשאפשר, אנחנו שמים יותר שתלים ממה ״שצריכים״ כך שאם שתל מסויים לא יצליח השיקום בכל זאת יכול להמשיך בהצלחה. תיכנון מירבי מונע בעיות מיותרות. עם אחזקה נכונה שתלים כמו שיניים, בהרבה, יכולים להחזיק לכל החיים.

שיקום השתלות בדרך כלל כרוך ב- 3 שלבים:
1. הכנסת השתל.
2. הכנסת מבנה לשתל (בדרך כלל אחרי 6־3 חודשים).
3. שיקום על השתל(באם ״קבוע״ או ״נשלף״).
שתל אינו שן. זה יסוד שעליו בונים שן. לפעמים יש יותר שתלים משיניים ולפעמים יותר שיניים משתלים. חשוב שיהיה ברור לך באם המחיר כולל השתלים המבנים ו/או השיקום. כמובן לא נעשה שום טיפול לפני שתדע(י) בדיוק "העלות" הכספית הכרוכה בטיפול.

משתנה באם אבדת שיניים, חניכיים ו/או עצם איזה חומרים ו/או איזה סוג שיקום הכי מתאים לך. שוב, בסופו של דבר עם קבלת תוכנית טיפול את(ה) בעצם סומך(ת) עלי להחליט מה הכי טוב בשבילך, דבר שיכול להשתנות במשך הטיפול לפי התגובות והתפתחויות. ״קבוע״ (שאי אפשר להוציא) למשל, לא תמיד הכי טוב. בדרך כלל לכל אלטרנטיבה יש יתרונות ומגבלות. יתכן שיהיה לך קשה ״לדעת״ מה הכי טוב בשבילך. אין לנו ברירה אלא להחליט כמיטב יכולתנו על בסיס מקרים דומים בעבר יחד עם בדיקה יסודית של הצרכים האישיים שלך. כל אדם מגיב אחרת ואין דרך לדעת איך בדיוק תגיב(י). יתכן שתרצ(י) לדבר עם אחרים שעברו טיפול דומה ונשמח לתת לך שמות של אנשים כאלו. את(ה) תראה(י) הצבע והצורה לפני גמר השיקום. ולא נגמור עד שלא תאשר(י) אותו. יהיה חשוב להשתדל כמיטב יכולתך לבקש כל שינוי לפני שתאשר(י) אותו ״סופית״ בכדי למנוע עיכובים ו/או הוצאות מיותרות.

היות, כמו שהזכרתי, ושוקמו אצלנו אלפי שיניים על שתלים אני יכול לומר שהרבה מתבצעים חלק מאוד אבל יש שלא. הצוות שלנו יעשה כל מה שאפשר ומתקבל, לדעתנו, להגיע לתוצאות הטובות ביותר האפשריות. אנחנו לא יכולים להבטיח שתהיה(י) מרוצה אבל תהי(ה) בטוח שאנחנו נעשה כל מה שאפשר שתהיה(י) מאושר(ת). אין לנו דרך לדעת עד כמה צפיותך ״מציאותיות״. השתלת שיניים אינו תמיד פתרון ״מושלם״, אנחנו יכולים לעשות נפלאות איתם אבל לא ״הכל״. בהחלט יכול להיות תקופת הסתגלות לנוחיות, תיפקוד, דיבור וכדו׳... אנו רוצים להאמין שהמוניטין שלנו מבוסס על העובדה שרוב האנשים כן מרוצים בסופו של דבר. סבלנות מאוד חשובה. במיוחד כשמתקרבים לגימור. לחץ לגמור, גורם בהרבה מיקרים להיפך הגמור. לנו יש סבלנות כמעט בלתי מוגבלת, אנו מעונינים לתת לך יותר ממה שאת(ה) מצפה, שיתוף פעולה בדרך כלל מביא אותנו לתוצאות הטובות ביותר.
שיניים ושתלים דורשים אחזקה לעולם. חניכיים בריאים חשוב ביותר והמפתח להצלחה לטווח הארוך. אחזקה זאת כרוכה בעוד הוצאות עם הזמן. בדרך כלל יש צורך בבדיקה פעם בשנה, וטיפולי חניכיים ואחזקה כל כמה חודשים לפי המצב האינדיבידואלי. אנו משתדלים מאד להגביל הוצאות אלו. שתלים דנטליים והשיקום הם מערכות מכניות עם מגבלות של מערכות יצורי אנוש במיוחד בגלל מימדים הקטנים יחסית של החלקים. אנחנו משתדלים להיות יותר מהוגנים בעניין זה. שיניים ו/או חלקים יכולים להישבר ו/או לפעמים דורשים החלפה, זה יכול לגרום קצת אי נעימות אבל בדרך כלל לא מסובך לתקן. בדרך כלל אין שום חיוב לתיקונים כאלו לפחות לשנה אחת אחרי הרכבת השיניים, במשך 5 שנים אנו משתדלים להגביל ההוצאות ל״עלות״ שלנו. יש חיוב עבור ״כפתורים״ שדורשים החלפה תקופתית במערכות הניתנות להוצאה (בממוצע פעם בשנה).

הם מיועדים להישחק דומה לצמיגי רכב, לבלום זעזועים ולהגן על השתלים.
יתכן שנמליץ על ״סד לילה״, שלפעמים רצוי למנוע / להגביל בעיות ולתת לך שימוש מירבי מהשתלים שלך. שיניים ו/או חלקים לפעמים צריכים החלפה אצל חלק מהאנשים אחרי כמה שנים. שתלים ושיקום יכולים, להרבה, להחזיק לכל החיים - עם טיפול ואחזקה נכונה. לסיכום - השקעתך בזמן. כסף ומאמצים, משמעותית, ואנחנו מעוניינים להשיג את התוצאות הטובות ביותר. אם יש לך שאלות כלשהן בנוגע לכל עניין שהוא את(ה) צריך(ה) להרגיש בנוח לדבר עליהם. עם קבלת תוכנית הטיפול את(ה) בעצם נותן בי ובצוות שלנו את האמון שלך לעשות כהבנתנו על פי ניסיוננו והידע שלנו. את(ה) מודע להצלחתנו בעבר אבל גם מבין(ה) מגבלות אפשריות בטיפול מסוג זה. אין הבטחות היות וכל מקרה וכל אדם יכול להגיב שונה. אנו מאוד מקווים שתצטרף(י) לרשימה הארוכה של הפציינטים המרוצים שלנו. הצוות שלנו מתכוון לעשות כל מה שאפשר שיהיה לך כמה שיותר נוח. חשוב ביותר שאת(ה) תכבד(י) הסדרי תשלום ושתגיע(י) לפחות רבע שעה לפני זמן התור שלך בכדי שתוכל(י) לקבל תועלת מירבית מהזמן השמור לך. אם מסיבה כלשהי חייבים לשנות תור תצטרך(י) להודיע לנו לפחות 48 שעות מראש. אנחנו מצפים ליחס פורה. ביחד, אפשר לקוות להגיע לתוצאות שאת(ה) שואפ(ת) אליהן, הנוחיות, תיפקוד, בריאות ואסטטיקה שתוכל(י) ליהנות ממנו להרבה שנים! אנו מעריכים את האמון שלך בנו בזה שבחרת בנו לעזור לך. אנו מעריכים הפניית חברים ומשפחה שיכולים ליהנות מסוג ואיכות הטיפולים והשרות שאנו יכולים לתת.

מסורים לבריאותך ונוחיותך,


חניכיים

מחלות חניכיים – חדשות טובות!
ריח רע מהפה הוראות לתמיסה לריפוי חניכיים מחלות חניכיים והבריאות שלך

קרא עוד

לייזר

"האור החדש"
רפואת שיניים – עידן חדש
ריפוי "בלייזר קל"

קרא עוד

השתלות שיניים

שתלים ושיניים
מידע חשוב בעניין שיקום הפה
מה זה שתל – מה זה עושה? איך זה עובד?

קרא עוד